Brak mocy - jak dokonać diagnozy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oktavia-hurt
    Classic
    • 2015
    • 1

    Brak mocy - jak dokonać diagnozy

    klekocix, ale o co Ci chodzi? przecież wyraźnie jest napisane 710 :haha:
    a na serio to mało monitora nie oplułem :lol:
  • fraksipon
    Classic
    • 2013
    • 15

    #2
    Brak mocy - jak dokonać diagnozy

    Cześć
    W mojej Octavi 1.9TDI z 2000r brak mocy. Mam wrażenie że nie pojawia się tak jak poprzednio od około 2000 obrotów. Miałem 6 lat temu podobną sytuację i był regenerowany przepływomierz.
    Czytając forum wiem, że problemów z brakiem mocy może być wiele i ktoś pisał aby dokonać diagnozy podczas jazdy autem. Nie znam się kompletnie na autach za to na komputerach dobrze. Myślałem aby zakupić kabel i sprostać zadaniu. Tylko czy ten kabel na allegro za około 50zł jest bezpieczny? Czy jeśli podłącze komputer podczas jazdy i podam Wam odpowiednie informacje otrzymam raczej trafną przyczynę braku mocy? Czy to będzie wróżenie z fusów.
    Czekam na radę.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      przyczyn moze byc kilka. Jesli sobie nie poradzisz to zapraszam.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • fraksipon
        Classic
        • 2013
        • 15

        #4
        Stanęło na tym, że podłączyłem
        VAG-COM chyba niezarejestrowany bo pojawił się komunikat o rejestracji.
        Zanim jednak pojawił się komunikat zobaczyłem błąd
        17954
        Uruchomiłem zatem polską wersję Vag i tam pojawił się błąd
        17958
        Chciałem ponownie rozpocząć test i myślałem, że przycisk skasuj usunie tymczasowe logi i ponowi test. Jak wiecie on usunął błąd z pamięci auta.
        Czy teraz na podstawie tego numeru możecie przybliżyć co mogło się zepsuć i jaki może być koszt naprawy?
        Co się stanie, gdy po naprawie auto będzie jeździło dobrze i później hipotetycznie powstanie taka sama usterka, to komputer jej nie wyświetli?

        Komentarz

        • FishPL
          Rider
          • 2012
          • 296

          #5
          17954 - zawór regulacji turbo- zwarcie do plusa
          17958 - ciśnienie turbosprężarki, słaby przepływ dolotu/wydechu, regulator, MAP

          Komentarz

          • fraksipon
            Classic
            • 2013
            • 15

            #6
            a jak sprawa wyglada z tymi błedami? Bo po naprawie chciałbym znowu widzieć czy pracuje ona prawidłowo czy nie.

            Czy to normalne, że dwa programy pokazały mi dwa różne błędy?

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              zrob logi statyczne i dynamiczne wtedy pomożemy.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • fraksipon
                Classic
                • 2013
                • 15

                #8
                Tak wyglądają logi, czy moglibyscie na ich podstawie zinterpretować co może powodować usterke?

                Dynamiczny od 1500 obrotów (1próba) 4 osoby w aucie/ 90 stopni
                Log (0 - 003,008,011)
                Dynamiczny od 1500 obrotów (2próba) 4 osoby w aucie/ 90 stopni
                Log (1 - 003,008,011)
                Statyczny stoje w miejscu 90 stopni
                Log (2 - 003,008,011)
                Statyczny stoje w miejscu na luzie naciskam pedal gazu
                Log (3 - 003,008,011)

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez fraksipon
                  Tak wyglądają logi, czy moglibyscie na ich podstawie zinterpretować co może powodować usterke?

                  Dynamiczny od 1500 obrotów (1próba) 4 osoby w aucie/ 90 stopni
                  Log (0 - 003,008,011)
                  Dynamiczny od 1500 obrotów (2próba) 4 osoby w aucie/ 90 stopni
                  Log (1 - 003,008,011)
                  Statyczny stoje w miejscu 90 stopni
                  Log (2 - 003,008,011)
                  Statyczny stoje w miejscu na luzie naciskam pedal gazu
                  Log (3 - 003,008,011)
                  Skasuj bledy i powtorz logi. jak. zlapiesz notlufa to gasisz auto kasujesz bledy i od nowa.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • fraksipon
                    Classic
                    • 2013
                    • 15

                    #10
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Skasuj bledy i powtorz logi. jak. zlapiesz notlufa to gasisz auto kasujesz bledy i od nowa.
                    1) Co to jest notlauf? Moment w ktorym auto traci moc? Bo moje auto mam wrażenie rozpędza się jak polonez, dlatego niewyczuje tego momentu.
                    2) Aby skasować błędy to w którym miejscu co nacisnąć? Wiem, że są różne błędy i każdy kasuje się z osobna.

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      odczyt bledow nastepnie clear codes.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • fraksipon
                        Classic
                        • 2013
                        • 15

                        #12
                        A ten notlauf?

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez fraksipon
                          A ten notlauf?
                          A szukajka gryzie? google nie pomaga? Nie robmy z forum przedszkola.
                          Bez urazy ale troszke dajmy z siebie nawet w Dzien Dziecka.

                          Notluf to przeladowanie .
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • fraksipon
                            Classic
                            • 2013
                            • 15

                            #14
                            Z notlaufem czytalem forum i google pobieznie i nie jest to wytlumaczone wprost. Raczej opisywane w jakimś konkretnym problemie.

                            Rozumiem, że po tym przeładowaniu komputer przechodzi w tryb awaryjny. Jak go rozpoznam?
                            Pojawi się pomarańczowa ikonka na desce rozdzielczej? Bo nie czuje momenty utraty mocy.

                            Komentarz

                            • skalar
                              Rider
                              • 2010
                              • 575

                              #15
                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                              przyczyn moze byc kilka. Jesli sobie nie poradzisz to zapraszam.
                              szkoda że bliżej mnie Cię nie ma-chetnie bym podjechał.

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez skalar
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                przyczyn moze byc kilka. Jesli sobie nie poradzisz to zapraszam.
                                szkoda że bliżej mnie Cię nie ma-chetnie bym podjechał.
                                Bede byc moze w Lubiniu to sie odezwe. A co potrzebujesz? Sorki za ..
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • skalar
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 575

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  Zamieszczone przez skalar
                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  przyczyn moze byc kilka. Jesli sobie nie poradzisz to zapraszam.
                                  szkoda że bliżej mnie Cię nie ma-chetnie bym podjechał.
                                  Bede byc moze w Lubiniu to sie odezwe. A co potrzebujesz? Sorki za ..
                                  fachowej diagnozy.
                                  raz zapierdziela raz się hmm zamula.

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez skalar
                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                    Zamieszczone przez skalar
                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                    przyczyn moze byc kilka. Jesli sobie nie poradzisz to zapraszam.
                                    szkoda że bliżej mnie Cię nie ma-chetnie bym podjechał.
                                    Bede byc moze w Lubiniu to sie odezwe. A co potrzebujesz? Sorki za ..
                                    fachowej diagnozy.
                                    raz zapierdziela raz się hmm zamula.
                                    Zrób logi
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Zamieszczone przez fraksipon
                                      Tak wyglądają logi, czy moglibyscie na ich podstawie zinterpretować co może powodować usterke?
                                      Robiles logi w trybie awaryjnym wiec są do smietnika.

                                      Robisz tak:
                                      - podpinasz VAGa/VCDS
                                      - odpalasz auto
                                      - startujesz do logowania grupy 011 - na 3 biegu od 1500 do 4200 z sandałem w podłodze

                                      Jesli w czasie logowania fura wpadnie w tryb awaryjny(notlauf)... konczysz logowanie... gasisz auto, odpalasz i następna grupa np.010.
                                      NIE MUSISZ KASOWAC ZADNYCH BŁEDÓW.

                                      Zrób 011 i 010 (obie dynamiczne) oraz statyczną 011 Basic Settings i odczytaj błedy.
                                      Pokaz to wszystko i bedzie wiadomo.

                                      Pozdrawiam i powodzenia
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • fraksipon
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 15

                                        #20
                                        Proszę
                                        Dynamiczne - miałem wrażenie, że przy 3000 mógł łapać tryb awaryjny, ale nie byłem pewien. Po każdej próbie wyłączałem motor.
                                        Log (0 - 010,011)
                                        Log (1 - 010,011)
                                        Log (2 - 010,011)
                                        Log (3 - 010,011)
                                        Log (4 - 010,011)
                                        Log (5 - 011)

                                        Statyczne
                                        Log (6 - 010,011)

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          wszystko w awaryjnym.

                                          Obstawiam padniętą na amen przepływkę- na początek
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • Dymholt
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 2

                                            #22
                                            Zamieszczone przez przemik
                                            Zamieszczone przez fraksipon
                                            Tak wyglądają logi, czy moglibyscie na ich podstawie zinterpretować co może powodować usterke?
                                            Robiles logi w trybie awaryjnym wiec są do smietnika.

                                            Robisz tak:
                                            - podpinasz VAGa/VCDS
                                            - odpalasz auto
                                            - startujesz do logowania grupy 011 - na 3 biegu od 1500 do 4200 z sandałem w podłodze

                                            Jesli w czasie logowania fura wpadnie w tryb awaryjny(notlauf)... konczysz logowanie... gasisz auto, odpalasz i następna grupa np.010.
                                            NIE MUSISZ KASOWAC ZADNYCH BŁEDÓW.

                                            Zrób 011 i 010 (obie dynamiczne) oraz statyczną 011 Basic Settings i odczytaj błedy.
                                            Pokaz to wszystko i bedzie wiadomo.

                                            Pozdrawiam i powodzenia
                                            Dzięki wielkie ;d Miałem z tym problem wlaśnie ;d
                                            hotele Łeba

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #23
                                              Zamieszczone przez fraksipon
                                              Dynamiczne - miałem wrażenie, że przy 3000 mógł łapać tryb awaryjny, ale nie byłem pewien. Po każdej próbie wyłączałem motor.
                                              Cos TY Robert... zadna tam przeplywka.
                                              Ta fura nie ma doladowania. Jesli logi byly robione metodą tak jak opisałem to oznacza tylko tyle ze nie działa uklad podcisnienia.
                                              Poproszę jeszcze log statyczny 011... ale w trybie Basic Settings.
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • fraksipon
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 15

                                                #24
                                                Na zimno
                                                Log (0 - 011)
                                                Na ciepło
                                                Log (0 - 011)

                                                Po przejechaniu 5 km dałem auto scan i nie wykrył problemu z przyśpieszeniem
                                                Kod:
                                                VCDS-Lite Version: Release 1.0
                                                Monday, 03 June 2013, 14:08:12:0
                                                
                                                
                                                Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
                                                Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,56,76
                                                 
                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
                                                   Controller: 038 906 018 GN
                                                   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  2163
                                                   Coding: 00002
                                                   Shop #: WSC 35110
                                                No fault code found.
                                                Readiness: N/A
                                                
                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 15: Airbags       Labels: 1J0-909-60x-VW3.LBL
                                                   Controller: 1J0 909 603 AS
                                                   Component: AIRBAG VW3 -        V04
                                                   Coding: 16723
                                                   Shop #: WSC 35110
                                                1 Fault Found:
                                                00532 - Supply Voltage B+
                                                            07-10 - Signal too Low - Intermittent
                                                
                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 17: Instruments       Labels: 1Ux-919-xxx-17.LBL
                                                   Controller: 1U1 919 034 G
                                                   Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22 
                                                   Coding: 00142
                                                   Shop #: WSC 35110
                                                   IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0X0411392       
                                                No fault code found.
                                                
                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 46: Central Conv.       Labels: 1J0-959-799.LBL
                                                   Controller: 1J0 959 799 Q
                                                   Component: 5G Zentral-SG Komf. 0001
                                                   Coding: 04097
                                                   Shop #: WSC 35110
                                                1 Fault Found:
                                                01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
                                                            49-10 - No Communications - Intermittent
                                                
                                                End   --------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #25
                                                  Te logi wyzej nie są w trybie Basic Settings... wiec ciągle nie wiemy co jest....
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...